III edycja Biegów Górskich w Szczawnicy
szczaw

III edycja Biegów w Szczawnicy odbędzie się 25 kwietnia 2015 r. Organizatorzy przygotowali 4 trasy do wyboru: Hardy Rolling (6 km),  Chyża Durbaszka (20,2 km), Wielka Prehyba (42 km) i Niepokorny Mnich (95 km). Wielka Prehyba w 2015 r. będzie Mistrzostwami Polski w Długodystansowym Biegu Górskim.

HARDY ROLLING

Dystans: 6 km

Przewyższenie: +350 m/-350 m

Bieg anglosaski na dystansie 6 km o dodatnim przewyższeniu wynoszącym 350 m. Trasa startuje z promenady nad Grajcarkiem i prowadzi w stronę stoku narciarskiego, popularnej „dwójki”. Dwójką pod górę aż do Szafranówki i dalej w dół niebieskim szlakiem aż do rozwidlenia z drogą wchodzącą z prawej strony. Droga od pewnego momentu staje się wąwozem i wyprowadza zawodników z powrotem na promenadę, gdzie znajduje się meta.

HR2015

CHYŻA DURBASZKA

Dystans: 20,2 km

Przewyższenie: +820 m/-970 m

Trasa biegu prowadzi przez Rezerwat Przyrody Biała Woda, ścieżką wzdłuż potoku mijając po drodze górujące nad doliną skały wapienne i bloki skalne. Żółtym szlakiem wybiegamy na grań na Przełęczy Rozdziele. Stąd poruszamy się dalej szlakiem niebieskim (tak samo jak Wielka Prehyba). Szlak prowadzi granią Małych Pienin, z której roztaczają się piękne widoki na Beskid Sądecki, Słowację, a przy dobrej widoczności również na Tatry. Na 12 kilometrze zbiegamy na chwilę ze szlaku do schroniska pod Durbaszką (punkt żywieniowy) i za chwilę wracamy znowu na grań, którą poruszamy się aż do Szafranówki. Kilkaset metrów za Szafranówką skręcamy ze szlaku niebieskiego w prawo i niewielkim wąwozem zbiegamy do deptaka nad Grajcarkiem.

Chyża Durbaszka - profil

WIELKA PREHYBA

Dystans: 42 km

Przewyższenie: + 1925 m/– 1925 m

Maraton startuje z promenady nad Grajcarkiem. Trasa prowadzi najpierw żółtym szlakiem w stronę Dzwonkówki, przy której zmieniamy szlak na czerwony i tym szlakiem kierujemy się w kierunku Hali Przechyba, gdzie znajduje się pierwszy punkt żywieniowy. Dalej biegniemy przez Radziejową, mijamy Wielkiego Rogacza i docieramy do drugiego punktu żywieniowego zlokalizowanego na Przełęczy Gromadzkiej. Z przełęczy kierujemy się w stronę Małych Pienin, kawałek za Wysoką należy skręcić z grani do schroniska pod Durbaszką, gdzie jest trzeci punkt żywieniowy. Ze schroniska większość dystansu to już niemal płaskie polany i pojedyncze aczkolwiek strome szczyty. Za Szafranówką skręcamy w drogę poza szlakiem, która przez wąwóz wyprowadza nas z powrotem na promenadę nad Grajcarkiem.

WP2015

NIEPOKORNY MNICH

Dystans: 95 km

Przewyższenie: + 4100 m/– 4100 m

Głównym założeniem tej trasy jest pokazanie mniej uczęszczanych szlaków pogranicza polsko-słowackiego w okolicach Szczawnicy. Trasa rozpoczyna się w ten sam sposób, co maraton, czyli prowadzi żółtym szlakiem w stronę Dzwonkówki i dalej czerwonym do schroniska na Przechybie. Przy schronisku będzie zlokalizowany pierwszy punkt żywieniowy. Za schroniskiem skręcamy na niebieski szlak prowadzący do drugiego punktu żywieniowego w Rytrze. Z Rytra trasa prowadzi czerwonym szlakiem pod Niemcową, gdzie skręcamy na żółty, przecinamy drogę asfaltową – jeden z najdłuższych rowerowych podjazdów w Polsce – i poruszamy się dalej szlakiem niebieskim do zielonego i przez Eliaszówkę dobiegamy do trzeciego punktu żywieniowego i jednocześnie przepaku zlokalizowanego na Przełęczy Gromadzkiej. Z przełęczy trasa prowadzi niebieskim szlakiem w stronę Małych Pienin, przed Wysoką zmieniamy szlak na zielony i wbiegamy na Słowację. Przecinamy drogę asfaltową i zielonym szlakiem dobiegamy do miejscowości Vysne Ruzbachy, gdzie znajduje się czwarty punkt żywieniowy. Z Vysnych trasa prowadzi żółtym, a później niebieskim szlakiem przez Veterny Vrch, zmieniamy szlak na czerwony, znowu przecinamy asfalt, tym razem w miejscowości Velky Lipnik. Czerwony szlak doprowadza nas przez piąty punkt żywieniowy do Czerwonego Klasztoru, który mijamy i pędzimy wzdłuż Dunajca prawie płaską ścieżką do Szczawnicy, gdzie znajduje się tak długo wyczekiwana meta.

NP2015

Na każdą z tras obowiązuje limit uczestników:

Hardy Rolling – 300 osób

Chyża Durbaszka – 250 osób

Wielka Prehyba – 500 osób

Niepokorny Mnich – 250 osób

Więcej informacji na: www.biegiwszczawnicy.pl

4 Comments
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...Loading...

COMMENTS

izzer / 07/03/2015 at 09:04

Mam do sprzedania miejsce w biegu Chyża Durbaszka 2015. Zapisy zostały już zakończone. Do 20 kwietnia można zmienić dane zawodnika. Cena: 60 zł.

Przemek / 29/03/2015 at 16:27

Odkupię pakiet na Chyżą Durbaszkę, zainteresowanych proszę o kontakt: przemek.edu@gmail.com

Arek / 20/03/2015 at 09:49

Chetnie odkupie, jak można się skontaktować?

ania / 25/03/2015 at 13:06

ja również ma do sprzedania miejsce a może nawet dwa na Chyżą Durbaszkę 2015. Ktoś chętny?