Koktajl owocowy z nasionami chia
Koktajl c chia (1)
+
Category: Odżywianie, Porady
Jul, 1, 2015

Coś specjalnego dla amatorów szybkich, łatwych i pożywnych śniadań. Idealny na letnie upały, kiedy to człowiek – lekko otumaniony słońcem – w ogóle zapomina, że jednak coś wypadałoby czasami zjeść :) Przedstawiamy bardzo prosty, niewymagający skomplikowanych czynności, ani paprania wielu naczyń, pachnący dojrzewającymi w pełnym słońcu truskawkami, sycący i dodający energii koktajl owocowy na bazie mleka roślinnego z nasionami chia.

Składniki tego super śniadanka dostarczą tego, czego nam właśnie potrzeba o poranku, czyli nieco więcej energii na cały, długi, ciepły dzień, a dodatkowo zadbają o nawodnienie.
Każdy z obecnych w koktajlu składników ma swoje zadanie! Truskawki dostarczą nam witaminy C. Ponadto zawierają m.in. kwas elagowy, który działa przeciwzapalnie i przeciwnowotworowo, posiada bowiem właściwości antyoksydacyjne. Podobne zadanie mają także borówki. To owoce, które z różnych względów powinny na stale zagościć w naszej codziennej diecie. Antocyjany, czyli antyoksydanty w nich zawarte, chronią przed wolnymi rodnikami DNA – tym samym spowalniając tak przez nas wszystkich “uwielbiane” procesy starzenia. Ponad to wzmacniają funkcjonowanie układu odpornościowego. Pomagają także w wytwarzaniu choliny, która niweluje skutki działania wolnych rodników. Borówki, podobnie jak pozostałe owoce, to także skarbnica witamin i minerałów.

Nasiona chia są trochę jak “Kopciuszek”… takie niepozorne, szare i też lubią sprzątać (szczególnie nasze jelita, zawierają ponad 34,0 g błonnika, ale kryją w sobie wiele unikatowych cech. Dzięki właściwością hydrofobowym wspomagają naszą gospodarkę wodną. Zawierają 9 aminokwasów egzogennych, a także witaminy i minerały: wapń, fosfor, magnez, miedź, cynk i mangan.

Kwasy omega 3 i omega 6 zawarte w chia mogą pomóc w obniżaniu poziomu cholesterolu, a zawarty w nich błonnik, obniża poziom cukru we krwi.
Dzięki temu, że chia pęcznieje w żołądku dając uczucie sytości, są lubiane przez osoby dbające o linię.

 

koktajl (1 z 2)

Fot. Eko-Idea

 

Składniki na koktajl:
- dwa banany;
- dwie łyżki dowolnych płatków zbożowych;
- dwie garście borówek;
- kilka dorodnych truskawek;
- dwie płaskie łyżki nasion chia;
- kiwi;
- kilka kawałków suszonego bez siarki ananasa;
- 200 ml wody lub dowolnego mleka roślinnego (może być sojowo – ryżowe, idealnie sprawdzi się także napój kokosowy, migdałowy lub konopny);
- dwie łyżki oleju kokosowego nierafinowanego, czyli takiego, który paaachnie!
- łyżka sezamu niełuskanego;
- łyżka słonecznika;
- pół łyżeczki cynamonu;
- pół łyżeczki kurkumy.

Przygotowanie… Bardzo proste! Generalnie jest to śniadanie, którego chyba nie sposób zepsuć! Wszystkie składniki wrzucamy do blendera, zalewamy mlekiem roślinnym, przekręcamy pokrętło i chwilę blendujemy. Następnie rozlewamy do szklanek i już możemy raczyć się wspaniałym koktajlem! Uwaga! Ten napój świetnie czuje się w roli drugiego śniadania w pracy :)

 

Zapraszamy na: www.eko-idea.blogspot.com oraz www.ekoidea.sklep.pl

No Comments
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...Loading...

COMMENTS

Odpowiedzi

Skomentuj post